Home » اسلایدر » آقا و خانم اندروز اثر توماس گینزبارو

توماس گینزبارو نقاش انگلیسی، منظره و پرتره بود. او کوچک‌ترین فرزند جان گینزبارو بافنده اهل سوفالک بود.

توماس در سال ۱۹۴۰ به قصد تحصیل در رشته هنر، خانه را ترک کرد و در کنار ویلیام هوگارت، فرانسیس هایمن و هوبرت گراولات در لندن به مطالعه هنر پرداخت. در ۱۷۶۹ میلادی او یکی از اعضای آکادمی سلطنتی هنر شد. اما رابطهٔ او با آکادمی سرد بود و گاهی مجبور بود از نمایش آثار خود در نمایشگاه کوتاه بیاید. در ۱۷۷۴ به لندن آمد و تصویر ملکه و پادشاه را کشید. اما شاه رقیب او جاشوا رینولدز را به عنوان نقاش دربار برگزید. او در سال ۱۷۸۸ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

توماس گینزبارو متولد شهر سودبوری از ایالت سوفالک بود. در سن سیزده سالگی برای مطالعه هنر به لندن رفت و اولین تمرینات خود را زیر نظر هوبرت گراولات انجام داد. اما در نهایت زیر نظر ویلیام هوگارت و مدرسه او رفت. او به فرانسیس هایمن در دکوراسیون باغهای واکس هال کمک کرد.
در ۱۷۵۹ میلادی، خانواده گینز بارو به شهر باث نقل مکان کرد. آنجا او زیر نظر آنتونی ون دایک به مطالعه نقاشی پرتره پرداخت. سرانجام توانست توجه مشتریان اشرافی را جلب کند. از سال۱۷۶۱ شروع به ارسال آثار خود به نمایشگاه هنر در لندن کرد. از ۱۷۶۹ به بعد آثار او در نمایشگاه سالنانه آکادمی سلطنتی هنر به نمایش درآمد. این نمایشگاه به شهرت ملی او کمک کرد. او به عضویت در هئیت مؤسسان آکادمی سلطنتی هنر دعوت شد. اما رابطه او با آکادمی با مشکل مواجه بود و سرانجام نمایش آثار او در سال ۱۷۷۳ متوقف شد.
در سال ۱۷۷۴ همراه با خانوداده، گینزبارو به لندن آمد. او در ۱۷۷۷، دوباره تلاش کرد نمایشگاهی از نقاشی‌های خود در آکادمی سلطنتی برپا کند او پرتره‌های از شخصیت‌های مطرح عصر خود مانند دوک و دوشس کامبرلند کشید. نمایشگاه کارهای تو تا شش سال ادامه یافت.

 

در ۱۷۸۰ میلادی او پرترهٔ پادشاه جورج سوم و ملکهٔ او را کشید. در ۱۷۸۴ نقاش سلطنتی آلن رمزی درگشت و پادشاه این مقام را به رقیب توماس گینزبارو، جاشوا رینولدز واگذار کرد. با این حال گینزبارو همچنان نقاش محبوب خانواده‌های سلطنتی باقی‌ماند.او در ۲ اوت ۱۷۸۸ و در سن ۶۱ سالگی بر اثر سرطان درگذشت

یک دیدگاه بگذارید